اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

شرکت‌های توسعه صادرات راه‌اندازی شوند

اتاق اهواز چهارشنبه 05/Ordibehesht/1403 10:13

رییس بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور بر ضرورت توانمندسازی واحدهای تولیدی کوچک در امر صادرات تاکید کرد و گفت: واحدهای تولیدی باید خوشه‌بندی، پایش و تحت آموزش های کاربردی قرار گیرند و مشخص شود باید چه محصولی و با چه میزان تولید کنند تا بیشترین سود را داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز ، سردار غلامرضا حسن‌زاده  در نشست هم اندیشی با هیات رییسه اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: سه میلیون واحد صنفی و ۶۰۰ هزار واحد تولیدی در کشور و ۱۷۰ هزار واحد صنفی در خوزستان فعال است که از این تعداد ۳۰ هزار واحد تولیدی است.
وی ارتقاء کیفیت و کمیت محصولات تولیدی این واحدها را ضروری بیان کرد و افزود: ایجاد چنین شرایطی در زمینه تولید می تواند توسعه صادرات غیرنفتی را بیش از پیش فراهم کند.

رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور به برخی پیگیری های این سازمان برای توسعه صادرات غیرنفتی و رشد تولید اشاره کرد و گفت: باید تاجران امین کشورهای هدف صادرات را شناسایی و شرکت‌های توسعه صادرات راه اندازی شوند.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: برای صادرات باید برند تولید مشخص شود وعلاوه بر این کشت فراسرزمینی نیز موضوعی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد پنبه مورد نیاز کشور وارداتی است ادامه داد: در صورت توجه به منافع و سود حاصل از کشت فراسرزمینی، می توان ضمن تامین بخشی از نیاز کشور از این طریق،به رشد اقتصادی نیز کمک کرد.

رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در بخش دیگری از این نشست تنوع قومیتی خوزستان را برای این استان و همچنین جلب مشارکت های مردم به منظور حضور توانمندتر در فعالیت های اقتصادی و تولیدی به عنوان یک فرصت دانست و گفت: چنین تنوعی در خوزستان می تواند زمینه توسعه ارتباطات و تعاملات تجاری با کشورهای همسایه بخصوص حوزه خلیج فارس را فراهم کند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری استان خوزستان در حوزه تجارت خارجی با کشور عراق گفت: سالانه ۵۰۰ هزار نفر از مردم عراق برای درمان از این کشور خارج می‌شوند و این موضوع برای توسعه فعالیت های توریست درمانی در خوزستان یک فرصت محسوب می شود.