اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز

خوزستان ظرفیت تامین ۳۰ درصد گندم مورد نیاز کشور را دارد

اتاق اهواز چهارشنبه 05/Ordibehesht/1403 10:15

نائب رییس دوم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز نیز با بیان اینکه خوزستان همیشه رتبه نخست را در تولید گندم دارد گفت: سال گذشته یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان برداشت و بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم برای مصرف بذر و مصرف کشاورزان ذخیره شده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز صفدر پیرمرادی در نشست هم اندیشی رییس بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با هیات رییسه اتاق بازرگانی اهواز افزود: اگر زیرساخت‌ها تامین و آبیاری کشاورزی بهینه شود خوزستان توان تولید سه میلیون تن گندم معادل ۳۰ درصد نیاز کشور را دارد.

وی اظهارکرد: خوزستان علاوه بر اینکه قطب صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد است در کشاورزی و زمینه‌های مختلف دیگر پیشتاز است.

نائب رییس دوم اتاق بازرگانی اهواز با تاکید بر فعال شدن زنجیره تولید مرغ و گوشت در خوزستان بیان کرد: این صنعت در استان نیاز به حمایت و پشتیبانی های کاربردی دارد که پیگیری این موضوع از سوی سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور ضروری است.

پیرمرادی ادامه داد: سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود که یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن آن در داخل مصرف و امکان صادرات ۹۵۰ هزار تن دیگر وجود دارد اما اینکه چرا در مقابل صادرات مازاد تولید این محصول مقاومت می شود؛ نیاز به بررسی دقیق دارد.

وی بیان کرد: همچنین یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود که یک میلیون تن مصرف داخلی و مازاد تولیدی این محصول صادر می‌شود ولی با وجود قیمت‌ها و تولید دستوری مشکلات زیادی ایجاد شده است.

نائب رییس دوم اتاق بازرگانی اهواز همچنین یکی از اولویت های مهم در استان خوزستان را فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز در حوزه سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد.